Bemutatkozik Ufo!
E-heti bemutatkozik rovatunk szereplője a vidéki fenegyerek Dj Ufo polgári nevén Vasas Gábor. Nemrégiben felfigyeltünk a kollégákkal egy srácra, az egyik közösségi oldalon Mezei László barátomnál találtunk egy akkori feldolgozást a Psycosomatic feat. Francesca – Get On Da Move, melyet a fiatalember dolgozott fel. Az első meghallgatás során azt éreztük ez a srác zseni, mint ahogy kiderült nem csak ért hozzá, hanem amit csinál, azt szívvel-lélekkel teszi… Kíváncsiak voltunk miben rejlik a fiatalember töretlen tehetsége, ezért megkerestük Gábort, aki örömmel válaszolt nekünk.
Üdvözöllek Gábor!
Mesélj, nekünk kérlek arról, hogyan kerültél kapcsolatban a zenekészítéssel?!
Sziasztok, üdvözlöm az olvasókat is. Igazából két dolog ösztönzött, az egyik az, hogy vannak olyan zenék, amiket nem nagyon lehet megszerezni vagy várni kell rá, a másik pedig az, hogyha tetszik egy zene és nincs olyan változat belőle, ami játszható. De tudom, hogy rengeteget kell még tanulnom, és hosszú az út egy saját zenéig.
Mint ahogy azt tudjuk elég fiatalon a pult mögé álltál, hogyan sikerült ezt elérned?
Igazából, nem is gondoltam ilyenre, hogy egyszer a dj pultban fogok állni, arra pedig főként nem, hogy én csinálom majd a bulit. A történet egy vasárnapi napon kezdődött és 2 darab CD-vel. Lementem Nagy Attilával (Afti) és Joó Andrissal (Andy State) arra a szórakozó helyre ahol dolgoztunk. Csak kíváncsi voltam, hogy ők mit csinálnak ilyenkor, de mikor odaértünk a kezembe nyomták a 2 darab CD-t elmondták, mi hogyan működik, és a háttérből hallgatták, amit csinálok. Idő közben meguntam azt a 2 CD-t, ott volt Andris CD mappája, volt belőle pár ismerős zene, azokkal kezdtem el próbálkozni. Ez ment még két napig, majd a harmadik napon oda álltak elém, és közölték, hogy dj-t csinálnak belőlem, mert látják bennem a tehetséget.
Mára sajnos elég sokan producerek, lemezlovasok akarnak lenni. Nem féltél attól, hogy ez megtöri majd a kedved és nem nagyon fogsz tudni érvényesülni?
Úgy gondolom, hogyha valaki jó valamiben azt észreveszik. Mindig igyekszem kihozni magamból a legjobbat, vagy még annál is többet. Otthon nem féltem, de volt olyan hogy nem jól jöttek ki a lépések, és igen, az is előfordult, hogy feladtam, de majdnem 1 év kihagyás után megcsörrent a telefon és azóta nincs megállás. Jelenleg is gondolkozom, hogy abba kellene hagyni, mert most, hogy Pestre költöztem a barátnőmmel, így nem mindig éri meg hazajárni, és igaz, hogy itt fent több a lehetőség, de több a dj is. Ezáltal egy kicsit megtorpantam, és kételkedem abban, hogy tudok-e érvényesülni, de hiszek magamban, és tudom, hogy sikerülni fog.
Véleményed szerint mi szükséges ahhoz, hogy egy feldolgozás jó legyen illetve, egy lemezlovas megállja a helyét a közönség előtt?
Ez mindig függ attól is, hogy milyen közönségnek szánjuk. Személy szerint, én szeretem, ha egy feldolgozás dallamos, és azt az érzést nyújtja, hogy erre a zenére táncolni kell, valamint ha könnyen felismerhető hogy mit is dolgoztak fel. Viszont az is tetszik, ha csak a közepén tudjuk meg, mi is a meglepetés, és mikor visszatér a zene, egy nagyon ütős résszel dübörög tovább. Szerintem nem könnyű lemezlovasnak lenni, és ahhoz, hogy valaki megállja a helyét, nagyon kell figyelni a közönség igényeire is. Igazából sok dj nevében mondom azt, hogy nem mindig azt játsszuk, ami nekünk tetszik. Van, aki a minimalt szereti, mégis slágert játszik, mert erre van igény viszont alig várja a buli végét, amikor végre megmutathatja mit is tud valójában.
Mi alapján döntöd el, hogy melyik dalt dolgozod fel? Mi késztetett arra, hogy a Get On Da Move c. dalt válaszd?
Többnyire a régebbi zenéket „öltöztetek fel” új köntösbe, ezek közül is leginkább a régi nagy kedvenceimet; ez a dal is ilyen. Egy dal feldolgozásánál igyekszem arra is figyelni, hogy mostanában valaki felújította-e már, nem szeretném ha utánzónak tartanának. Folyamatosan járnak zenék a fejemben, mindig valami újon agyalok, most például az ENERGY 52 Cafe Del Mar című számán töröm a fejem. Mindig igyekszem egyedit készíteni, olyat, ami rám jellemző, és olyan UFO-s.
Psycosomatic feat. Francesca – Get On Da Move (UFO edit)
Számtalan hazai Producerrel dolgoztál már együtt vagy adott esetben segítették a munkád. Mégis ki az, akinek, vagy akiknek sokat köszönhetsz és miért?
A szó szoros értelmében nem dolgoztam még senkivel, de ha lenne rá lehetőség, akkor mindenképpen élnék vele. Ha a technikai részben nem is tudom kivenni a részem, az ötleteimmel és elképzelésemmel szívesen hozzájárulnék. Nemrég kezdem el használni egy számomra új programot, jelenleg még csak tanulgatom és ebben némileg segítségemre volt Mezei László (Field) illetve Csomor János (Johnes) is. Elkészült, vagy készülőben levő zenéim terén adok Belágyi Mihály (Michael B.) véleményére is.
Legfőképpen azoknak az embereknek köszönném meg, akik mellettem vannak, támogatnak, hallgatják és szeretik is azt, amit csinálok. Rendkívül jó érzés visszahallani másoktól, hogy egy-egy mix milyen jól sikerült, és hogy milyen jól érezték magukat a hétvégi buliban, ott nálam a Cofeban.
Jelenleg a Liget Dance Hall Cofe Rezidens lemezlovasa vagy, mennyire jelent nehézséget Rezidens lemezlovasnak lenni? Milyen stílust képviselsz?
Egyáltalán nincs könnyű dolgom. A Liget Dance Hall kétszintes, én fent játszok a Cofe részen, maga a disco lent van. Odalent inkább a slágeres és r&b típusú zenék szólnak, a végén egy kicsit ütősebb muzsikával fűszerezve. A Cofe-nak ettől eltérőnek kell lennie, így maradnak a club zenék, a house, a tech-house és egy kis minimal; ezeket a kategóriájú zenéket szereti a fenti közönség – velem együtt. Ha játszok is sláger zenét, amit csak néha-néha szoktam, inkább a pörgősebb változatokat választom.
Mik a terveid a közeljövőben?
Ez a kérdés a legkönnyebb. Szeretnék zenélni itt fent Pesten is, és ha lenne rá lehetőség, akkor szívesen játszanék egy clubban, akár mint warm-up dj. Remélem sikerül, de addig is az egri közönséget szórakoztatom minden péntek este.
Köszönjük, hogy válaszoltál sok sikert kívánunk neked.
Én köszönöm a lehetőséget, további szép napot.
Ignéczi István