Minél magasabbak az elvárások, annál jobb lesz a teljesítmény – Groovelyne interjú

Groovelyne polgári nevén ( Vajas Gergő ) az ezredforduló környékén került kapcsolatba a djzéssel, és azóta a szamárlétrát megjárva több belvárosi klub rezidense lett. „Univerzális”djként, mégis a House zene szerelmeseként tevékenykedik a pult mögött hétről hétre. Munkáját szakmai alázat, energikusság, és dinamika jellemzi, és még a mai napig szenvedélyesen gyűjti a lemezeket is.

Az elmúlt években Groovelyne bejárta a Morrisons 2 Klub, a Morrisons Liget, a Budapest Park, a Vakegér Tőzsdekocsma és a Hellobabybar dj pultjait, megtapasztalta a rendezvények világát, de újonnan producerként is tevékenykedik. Első saját trackje – a„Hands In The Air”- után nyár elején jelentkezett egy saját remix-szel, de augusztusban újabb Beatport megjelenés várható tőle.

 

Üdvözöllek Gergő!

 

Honnan ered a Groovelyne név?

Üdvözlöm az olvasókat! Igen, ez egy érdekes kérdés,  és lehet hogy meglepő lesz a válaszom, de „szóösszerántással” keletkezett. Egyszer felírtam egy fehér lapra az összes zenével kapcsolatos kedvenc szavam, majd próbáltam belőlük összehozni egy olyan nevet, ami lehetőleg jól hangzik, különleges, és még nem foglalt. ..

Így született meg a Groovelyne név.

 

Mesélj nekünk arról, hogy hogyan kerültél kapcsolatba a zenéléssel?

  1. táján jártunk (még az általános iskola padját koptattam) amikor elkezdtek megjelenni az első igazán „trendi” mixalbumok (kazettán!!!) , illetve a rádióban az esti és nappali Dj műsorok, és engem is elkapott a láz… Különleges verziók pörögtek a dj-k keze alól a mixekben, és ők diktálták a zenei trendet. Szerintem valahol ott kezdődik a dj szakma felé az elköteleződés, hogy adni akarsz valamit a közönségnek… meg akarod mutatni az újdonságokat, és talán még egy tényező: Nem tudod csak passzívan hallgatni a zenét, hanem bele is akarsz nyúlni, és manipulálni akarod azt. Nem volt tehát más dolgom, mint beszerezni a zenéket, meglátogatni a lemezboltokat, képben lenni az akkori slágerekkel, és persze feltenni az első Dj programot a gépemre ami a kezembe akad J A többit már autodidakta módon szippantottam magamba, illetve más – nálam akkoriban jóval képzettebb – szakmabelitől, így elindultam szépen a szamárlétrán.

 

Pályafutásod során, mi volt az a sikerélmény, amely erőt adott neked ahhoz, hogy jó úton jársz?

Nem emelnék ki különösebb alkalmakat, hiszen vannak sikeres fellépések, jó bulik, és sajnos gyakran kudarcélmények is érhetik az embert. Ahogy szokták mondani: ilyen a popszakma.

Ha egy konkrét alkalmat kéne választani, akkor az első suli bulit mondanám, amit én szerveztem még 2004-ben a gímiben. A party-t hirdető plakátokat már a kirakást követő napon letépték a folyosókon, és összefirkálták (már akkor is megosztó figura voltam) mégis meglepett, hogy a „nagy arcok” színe – java eljött, mert kíváncsiak voltak rá, hogy milyen zenét csinálok. Izzadt is a tenyerem a lemezjátszók mögött, de óriási élmény és megtiszteltetés volt.

Ha jól tudom a Morrison’s 2 Klub rezidens lemezlovasa vagy, mennyire jelent kihívást, nehézséget a mai szórakoztatóiparban rezidens dj-nek lenni?

Igen ez így van, már lassan több mint 8 éve vagyok az egyik rezidense a klubnak. Tudni kell, hogy nálunk nagyon széles a paletta: 5 db különálló tematikus táncterünk van, ezáltal egy nagyon „speciális” hely vagyunk. Én azt gondolom, hogy kimondatlanul, de mégis a táncterek (és kollégák) között van egyfajta verseny, hogy melyik parketten táncolnak a legtöbben. Minden DJ aki nálunk dolgozik mondhatni univerzális, azaz bármelyik teremben bevethető (Retro – RNB – Dance – House/EDM) és mindig a maximum fölött próbál teljesíteni, mindezt elég hosszú szett időben. Nem egyszerű feladat, de mindig megoldjuk/megoldom. Ez is azt bizonyítja, hogy minél magasabbak az elvárások, annál jobb lesz a teljesítmény, annál sokszínűbb és képzettebb lesz egy DJ. Kicsit olyan ez, mint a haditengerészeti kiképzés: a legnehezebb szituációkban, a legjobbat kell kihozni magadból, így egy 2-3 órás szettet máskor már meg sem érzel.

Egy rezidens DJ dolga nem egyszerű: nyitástól megoldani akár egy egész éjszakán keresztül azt, hogy teli legyen a tánctér, kiszolgálni a „számkérőket”, de közben a technikára is figyelni egy elég komplex feladat. Mindezt úgy, hogy nálunk például nagyon érzékeny a közönség: csak a topslágerek javát, a listák tetejét, hogy így fogalmazzak csak a „Tuti”-t érdemes játszani. Ez azért van így, mert kicsit bele kell helyezkednünk az átlag zenehallgatók helyzetébe, egyszóval a munkánk nagy része pszichológia. Budapest sajnos nem Miami: a magyar emberek java nagyon nehezen fogadja be az újdonságokat, így óvatosan szabad adagolni a „nyugati” zenéket – én legalábbis így tapasztaltam. Száz szónak is egy a vége, rengeteg alázatra, a közönség maximális kiszolgálására van szükség nálunk (és talán az országban mindenhol). Pontosan ezért nehéz rezidensnek lenni: mi nem húzónevek vagyunk, akik 2 órában lejátsszák a szettjüket a „sztár gázsiért”, majd sietnek tovább a következő klubba, hanem mi vagyunk az a gépezet, akik nagy felelősséggel a hét minden napján próbáljuk kihozni az estéből a maximumot. Természetesen a lehetőségekhez képest.

 

Véleményed szerint mi szükséges ahhoz, hogy egy Dj maradandót alkosson a szakmában?

Nehéz kérdés, és ha tudnám a választ már rég „sztár DJ” lennék JA viccet félretéve ma már nem könnyű feladat kitűnni. Alapvetően is sok a DJ, és sok az individuum itthon. Mindenkinek megvan a saját kis rajongói tábora, mindenki ki akar tűnni, úgy fogalmaznék hogy sok a „hang” a médiában. Állandó verseny van a szakmán belül, hogy ki kap több like-ot, kinek hallgatottabbak a podcastjei, vagy esetleg kinek van több fellépése…  Én személy szerint 2 dologban látom a megfejtést: vagy valami „show elem” kell, ami újszerű és még nem volt rá példa eddig (voltak már itthon topless DJ-k, Hangszerkíséretes liveactek, Celeb Dj-k, Tematikus bulik, Silent Disco..stb),vagy írni kell jó pár zenét, és ha jó hátszelet kapnak, talán le tudod tenni a névjegyedet a szakmában. Egy biztos: nem szabad feladni. Folyamatos pörgés van a szcénában, így naprakésznek kell lenni, és átlagon felül teljesíteni és persze tudósítani. Ha pedig nem tudósítasz magadról, az a közösségi média világában olyan, mintha nem is léteznél… márpedig  egy DJ számára kikerülni a fókuszból nem túl előnyös dolog.

Nemrégiben látott napvilágot első saját zenéd, mely Groovelyne – Hands In The Air címmel jelent meg és elég nagy sikernek örvend. Mi ihletett a dal elkészítésében? Számítottál arra, hogy ekkora sikere lesz?

Így van, Áprilisban jött ki az első trackem a Beatporton az Audiobitch Records jóvoltából. Tudni kell rólam hogy nagy kedvencem Michael Calfan, és a „NobodyDoesItBetter” nálam annyira betalált, hogy meg kellett céloznom az idei nyarat egy hasonló dallal. Az Original verzió igazi zongorás, nyárias, dallamos ún. melodic house, melynek nagy keletje van mostanság, de július elején kijöttek a remixek is, így próbáltuk lefedni a deephouse/ nudisco ill. a future house hangzást is. A Deep verzió a legkellendőbb eddig (legalább 8 csatornára felkerült a youtube-on), melyet a mostanság nagyon felkapott „deep duó”, Mad Morello & Igi készített, a future house verzió pedig Roberto Rios x DanSparks keze munkáját dicséri. Az original mix már pörgött Magyarország egyik legismertebb kereskedelmi rádiójában is, de több rezidens barátom is tolja rendszeresen a budapesti klubokban.

Nem számítottam a sikerre, de azt gondolom, hogy egy producer számára talán a legjobb érzés, hogy ha a tánctéren működik a zenéje, és be kell hogy valljam, a „Hands In The Air” eddig működött. Végső soron a közönség a legjobb bírája egy zenének, nem igaz? 🙂

Groovelyne: Hands in the air – Online Megvásárlás

Beatport: http://btprt.dj/22exTum
Traxsource: http://bit.ly/1RBZdRr
Trackitdown: http://bit.ly/1RZw9W6
Spinlet: http://bit.ly/1UFX0a7
Digital Tunes: http://bit.ly/1oysfpw
Junodownload: http://bit.ly/1RC11dl

Tervek, célok a közeljövőre nézve?

Szeretném még pár zenei megjelenéssel jelezni a külvilág felé hogy létezem, és aktív vagyok J Talán pár év múlva majd sikerül elérni azt is, hogy meghívjanak nevesebb fesztiválokra zenélni (akár itthon vagy külföldön), és nagy álmom az is, hogy nevesebb külföldi „headlinerek”  tracklistjeiben szerepeljenek a zenéim. De mondjuk kinek nem?! Régi vágyam még a kereskedelmi rádiózás, bízom benne hogy egyszer összejön.

 

Köszönöm az interjút.

Elérhetőség:

www.facebook.com/djgroovelyne

www.mixcloud.com/gergovajas