Gyerekkorom óta nagy szerepet játszik életemben a zene – 1st Place interjú | zeneihirek.hu

Gyerekkorom óta nagy szerepet játszik életemben a zene – 1st Place interjú

Talán fiatal kora ellenére, korának egyik azon tehetséges producerei közé sorolhatjuk, akik igazán komolyan veszik azt, amit csinálnak, 1st Place polgári nevén Szabó Attila.  A tehetséges fiatalember gyakorlatilag, majdnem minden középkategóriás valamint classic zenét feldolgoz, amely újra és újra elnyeri tetszését a hallgatóságnak és számtalan elismert hazai Dj játssza az ország szórakozóhelyein. Megpróbáltunk utána járni, hogy mi a titka annak, hogy valaki fiatal kora ellenére ennyire tehetséges, amelyről az alábbi cikkben olvashattok.

Üdvözöllek Attila!

Mesélj nekünk arról, hogyan kerültél kapcsolatban a zenekészítéssel ilyen fiatalon?

Gyerekkorom óta nagy szerepet játszik életemben a zene…  Általános iskolásként ének-zene tagozatos osztályba jártam, ahol kicsivel többet tanultunk a zenéről, mint egy átlagos énekórán és ehhez hozzájárultak zeneiskolai tanulmányaim is, ahol számtalan hangszertípusba belekóstolhattam. Állandóan a zenecsatornákat néztem, és akadtak olyan műsorok, ahol betekintést nyerhetett a néző egy-egy sikeres producer stúdiómunkálataiba. Nagyon megtetszett, ahogyan kinéz egy stúdió, a különböző hangkeltő eszközök programozása. 14 évesen kóstoltam bele először, milyen is elkészíteni egy zenét, egy akkori FL Studioval, több-kevesebb sikerrel. Azután egy barátom laptopján találkoztam az Abletonnal. Számomra valamiért egyszerűbb volt ennek használata, emiatt más programot nem is használok, ezután ezzel próbálkoztam és hosszú évek folyamán sikerült meg tanulni ilyen szinten használni, mint manapság bár még mindig rengeteg felfedezetlen dolog van.

Véleményed szerint mi szükséges ahhoz, hogy egy bootleg, mashup vagy egy remix igazán sikeres legyen és helyt álljon?

Véleményem szerint az egyediség és a kreativitás a lényeg. Meg kell találni azt a hangzásvilágot, amely kiemeli egy zene mondanivalóját. Én személy szerint főleg bootleg készítésekor (gondolok itt a klasszikus funky és house zenékre) arra törekszem, hogy az eredeti dal hangzásvilágát, hangulatát megtartsam, és ahhoz építsem hozzá a modern hangzásvilágot. Ennek szerintem nagy előnye, hogy mind az idősebb, mind a fiatalabb korosztályt meg tudom célozni. Mashupnál ugye a zenei harmóniák játszanak fő szerepet, míg remixnél megtalálni az eredeti zene stílusa és a saját stílusom közötti hangzást, lehetőség szerint ötvözni a kettőt. De ahhoz, hogy bármilyen zene sikeres legyen, (legyen szó sajátról, bootlegről, remixről) magunkat, a szívünket és a zene szeretetét és tiszteletét kell átadni a hallgatóságnak, és akkor igazán sikeres, ha a hallgató ezt érzi egy dalban.

 

Mi volt az a visszajelzés a pályafutásod során, amelytől úgy gondoltad, hogy megéri csinálni azt, amit csinálsz?

Közel egy éve unaloműzésként leültem a gép elé, és elkezdtem valamit alkotni… Majd lesz belőle valami…olyasmit akartam, ami nem a mai slágerzenék hangulatát idézi, hanem valami komolyabb,dallamosabb muzsikát, egyszóval egy igényes zenét próbáltam összepakolni. Ez volt a Get Funky. Az első hang megszerkesztése után 3 nappal készen is lett, feltöltöttem a Soundcloud oldalamra…. ezek után várni kellett pár hónapot, amikor is a Delighters Music egyik atyja, Széles Patrik megkeresett, hogy nagyon bejön neki ez a zene, és hogy nem akarom-e kiadni. Rettenetesen megörültem, és természetesen ki is adták a dalt, Spigiboy is megkeresett telefonon és gratulált a dalhoz és ez volt az a pillanat, amikor azt gondoltam, minden év, amit a zenekészítéssel töltöttem, tanultam, maximálisan megérte, és még jobban motivált a további szerzemények megalkotására. Azóta is csinálunk hivatalos remixeket a Delighters-szel és nagyon hálás vagyok, hogy tehetséget látott bennem a csapat. Barátaim és a kollégák erősen bíztatnak, az Ő véleményükre is nagyon adok egy-egy projekt során. Ha megengeditek, itt emelnék ki néhány nevet, akiknek nagyon sokat köszönhetek: Lovas Viktor, Sóvágó Zsolti, Németi Pisti, Balogh István Vilmos barátom, Vámosi Gyuri, Balogh Jani (Pufi), Széles Patrik és csapata, illetve Tomy Montana és az Audio Bitch Records csapata.  Nélkülünk nem biztos, hogy ma itt tartanék.

Mennyire nehéz talpon maradni ilyen fiatalon, véleményed szerint ebben a szakmában?

Nagyon nehéz. Nagyon telített a piac főleg itt az országban, nagyon sok tehetséges fiatal producer-palánta van. De mindennek a nyitja az egyediség, megpróbálni olyan valamit, amit senki vagy csak nagyon kevesen csinálnak. Eladható zenét ma már bárki tud csinálni, de hogy fent is maradjon a zenei palettán, bele kell adnia az egyediségét, máskülönben igen hamar a süllyesztőben találja magát.

Egyik legsikeresebb alkotásod a La Trumpeta, amely a napokban jelent meg az Audio Bitch Records jóvoltából, Tomy Montana és Johnnie Pappa feldolgozásában. Mennyire jelent ez elismerést a számodra? Mi ihlettet a dal megalkotásában?

Régóta figyelemmel kísérem Tomiék munkásságát, nagyon tetszik, amit csinálnak. Igazán nagy elismerést nem is a kiadónál való megjelenés, hanem a Tomy Montana-val való közös zenei projektek elkészítése. Rengeteg jó ötlete van Tominak, imádok vele dolgozni. A közös munkák előtt már beszéltünk róla, hogy ha sikerül egy olyan zenét összehozni, szívesen látják azt az Audio Bitch-nél. Így született meg a La Trumpeta. Arra törekedtem, hogy a kiadó hangzásvilágának megfelelően írjam meg, és a dalhoz méltóan ütemesen, igazi partyhangulattal. A magyar partyarcok szeretik a forró, latinos ritmusokat, hangzásokat, és tőlem sem áll messze ez a stílus, és annak idején, mikor a techno nagyon jól futott, már egyszer bizonyított, Monika Kruse jóvoltából, így úgymond “leporoltam”.

 

Mesélj nekünk picit a közeljövő terveidről, céljaidról!

Folyamatosak a külföldi kiadókkal való együttműködés, ezáltal hamarosan érkezik a new york-i Disco Balls Records-nak készülő funk-house remixünk a Delighters-szel, hamarosan érkezik egy saját szerzemény is a LIP Recordings jóvoltából is és még sorolhatnám. Hála istennek rengeteg hivatalos és nem hivatalos projekten dolgozom folyamatosan. Még több zene készítése, nagyobb kiadókhoz való kijutás, közös munkák elismert vagy éppen még nem elismert zenész kollégákkal, amennyire tudom, én is segíteni szeretném a fiatalokat. Szeretnék adott esetben egy-egy fellépést is DJ-ként, mostanság rengeteg időt zenekészítéssel foglalkoztam, és a DJ-zés már kezd nagyon hiányozni. De úgy vagyok vele, azért csinálom, mert élvezem és szeretem ezt az egészet, jöjjön, aminek jönnie kell.

Köszönjük a válaszaid és sok sikert kívánunk neked.

Én köszönöm és szép napot mindenkinek.